press release

pressrealse

Daniel Wessfeldts nya uppdrag:

FRIIDROTTENS STJÄRNOR ska lockas till Malmö

Daniel Wessfeldt, välkänd inom hela friidrottsvärlden, blir ny Meeting Director för Malmö Games, MAI:s nya stora årliga inomhusgala i Malmö Arena och efterträder Rajne Söderberg som valt att koncentrera sig på sitt yrke som läkare.

daniel2– Mitt jobb blir att locka världens bästa friidrottare till galan i Malmö, säger Daniel. Och att skapa förutsättningar för de tävlande att göra bra resultat i hård konkurrens. En utmaning för friidrottsstjärnorna, för oss arrangörer och för publiken som vi hoppas ska komma.

Bengt3– Det ska bli spännande att jobba med Daniel och tillsammans försöka göra Malmö Games till en tävling av världsklass, säger Bengt Bendeus, ordförande i stiftelsen Malmö Athletics International och hedersordförande i MAI.
Rajne Söderberg hjälpte oss att få en lyckad start  på Malmö Games och när han nu slutar tackar vi honom för hans fina insats. Vi ska fortsätta att bjuda hit idrottsstjärnor och ge publiken i Malmö idrott i världsklass. Det är mitt sätt att betala tillbaka det som idrotten gett mig.
Nu börjar alltså Daniel och Bengt sitt samarbete. Båda har bred, unik och sann personlig erfarenhet av friidrott på hög nivå.
Daniel Wessfeldt, en gång en duktig häcklöpare i MAI, numera sedan många år en av Europas ledande idrottsagenter med ett stort stjärnstall, har sitt huvudkontor i Malmö efter tio år i Monte Carlo.
I hans stall finns redan många mästare, som tex Michel Torneus, David Oliver, Fabiana Murer, Yelena Isinbaeva, Blanka Vlasic, Sandra Perkovic samt simstjärnan Sarah Sjöström för att nämna några. Tidigare svenska världsstjärnor som varit under Wessfeldts management är bla Kajsa Bergqvist, Stefan Holm, Christian Olsson och Susanna Kallur.
Bengt Bendeus, en gång Sveriges bäste kulstötare, numera internationell affärsman med bas i Dubai, har hittat tillbaka till Malmö, där hans bana som affärsman en gång började, för att jobba med Malmö Games och MAI.
– Jag är mycket glad att Daniel Wessfeldt har accepterat att bli ny Meeting Director, han är välkänd inom friidrottsvärlden för sin ärlighet, sitt vänliga bemötande av alla och för sin kunnighet och erfarenhet; han är professionell och ansvarsfull.

För information kontakta
Bengt Bendeus +971 50 55 22 961